Volkswagen ID. Buzz Cargo
Pris från 506 200 kr exkl. moms,
Nu är den äntligen här
Vad förväntar du dig av en modern transportbil? Kanske eldrift, rejäl lastvolym och tillräcklig räckvidd. Precis det som nya ID. Buzz Cargo erbjuder. Och lite till, genom konstant uppkoppling, digitala system och många intelligenta funktioner som är utformade för att göra ditt arbetsliv enklare.
ID. Buzz Cargo
- Maximal lastvikt 630 kg
- Räckvidd på drygt 40 mil
- Plats för förare och två passagerare
- ID. Buzz Cargo är ständigt uppkopplad
- Plats för 3,9 m3 i lastutrymmet. Här ryms två EUR-pallar på bredden
- Batteriet kan laddas från 5-80 % på 30 minuter
- 5,3 tums (13.46 cm) ID. Display
- We Connect
ID. Buzz Cargo: Elförbrukning, kombinerad, kWh/100 km: 22,2–20,4 (WLTP). CO₂-utsläpp, kombinerade, g/km: 0. Räckvidd för eldrift uppmätt i laboratorier enligt det harmoniserade testförfarandet för lätta fordon (WLTP) i den mest räckviddseffektiva utrustningsvarianten av den nya ID. Buzz Cargo. Det faktiska WLTP-värdet för räckvidden kan skilja sig åt beroende på utrustning. Den faktiska räckvidden för en eldriven bil varierar i praktiken beroende på körstil, hastighet, användning av komfort- och extrautrustning, utomhustemperatur, antal passagerare, mängden last och höjdskillnader i terrängen. Laddning med max. 170 kW DC-laddningseffekt med batterivarianten Pro samt vid en omgivningstemperatur och batteritemperatur på ca 23 °C och en laddningsnivå vid start på ca 5 %, t.ex. på en Ionity-station. CO2-utsläpp undviks och minskas så långt det är möjligt direkt hos Volkswagen. Leverantörer i tidigare led är skyldiga att undvika och minska utsläppen på samma sätt. För CO2-utsläpp som inte kan undvikas eller minskas inom Volkswagen eller genom motsvarande åtgärder i leverantörskedjan, kompenseras i motsvarande grad genom certifierade klimatskyddsprojekt. Priset avser exkl. moms.
ID. Buzz Cargo 4MOTION
- Dragkapacitet på 1 800 kg
- Räckvidd på drygt 40 mil
- Plats för förare och två passagerare
- ID. Buzz Cargo är ständigt uppkopplad
- Plats för 3,9 m3 i lastutrymmet. Här ryms två EUR-pallar på breddenBatteriet kan laddas från 5-80 % på 30 minuter
- 5,3 tums (13.46 cm) ID. Display
- We Connect
ID. Buzz Cargo: Elförbrukning, kombinerad, kWh/100 km: 22,2–20,4 (WLTP). CO₂-utsläpp, kombinerade, g/km: 0. Räckvidd för eldrift uppmätt i laboratorier enligt det harmoniserade testförfarandet för lätta fordon (WLTP) i den mest räckviddseffektiva utrustningsvarianten av den nya ID. Buzz Cargo. Det faktiska WLTP-värdet för räckvidden kan skilja sig åt beroende på utrustning. Den faktiska räckvidden för en eldriven bil varierar i praktiken beroende på körstil, hastighet, användning av komfort- och extrautrustning, utomhustemperatur, antal passagerare, mängden last och höjdskillnader i terrängen. Laddning med max. 170 kW DC-laddningseffekt med batterivarianten Pro samt vid en omgivningstemperatur och batteritemperatur på ca 23 °C och en laddningsnivå vid start på ca 5 %, t.ex. på en Ionity-station. CO2-utsläpp undviks och minskas så långt det är möjligt direkt hos Volkswagen. Leverantörer i tidigare led är skyldiga att undvika och minska utsläppen på samma sätt. För CO2-utsläpp som inte kan undvikas eller minskas inom Volkswagen eller genom motsvarande åtgärder i leverantörskedjan, kompenseras i motsvarande grad genom certifierade klimatskyddsprojekt. Priset avser exkl. moms.
Funktionalitet möter hållbarhet
Det är framförallt det inre som gör ID. Buzz Cargo till en av de mest trendsättande transportbilarna, och en riktig arbetshäst på samma gång. Med sitt unika lastutrymmeskoncept och den senaste tekniken blir resultatet en digital, kraftfull och funktionell eldriven transportbil med stor lastvolym.
International Van Of The Year 2023
Den första utmärkelsen redan innan marknadslanseringen: Nya ID. Buzz Cargo (elförbrukning i kWh/100 km: kombinerat 22,2 - 20,4 (WLTP); CO2-utsläpp i g/km: kombinerat 0) har fått det omtalade branschpriset "International Van Of The Year 2023" (IVOTY). Fordonet, som utvecklats exklusivt för batterielektriska transporter med en CO2-neutral9 tillverkning, lyckades övertyga den oberoende IVOTY-juryn, bestående av 24 internationella kommersiella fordonsjournalister.